Witam
Temat malowanie to temat rzeka.
Najpierw kilka wyjaśnień:
1 lakiery alkidowe to olej lniany plus chemiczne modyfikatory - łatwo zarysować ale nie odpryskują.
2 Lakiery chlorokauczukowe to farba alkidowa z dodatkiem specjalnego kauczuku - duzo trudniej zarysować i nie odpryskują
3 Lakiery nitro to nitroceluloza (bawełna strzelnicza) w rozpuszczalniku są beznadziejnie słabe -matowieją od samego patrzenia.
4 Lakiery proszkowe to żywica poliestrowa łatwo topliwa - Bardzo wysoka udarność i odporność na ścieranie.
5 Lakiery na ciężarówki to tzw. lakier polimocznikowy - bardzo bardzo odporny na ścieranie. Wymaga pistoletu dwukomponentowego i specjalnych warunków natrysku - nie dla amatorów ale mozna poprosić w jakiejś firmie co posiada taki agregat. uwaga najczęściej sa to agregaty grubopowłokowe. najłatwiej znaleźć je na Śląsku.
6 Swego czasu widziałem lakiery akrylowe do ogrodzeń z nakładaniem elektrostatycznym. Kupowało się puszka lakieru a pistolet i specjalny generator wypożyczało w sklepie. Problemem były dostepne kolory: czarny, srebrny, ciemnozielony, brazowy. No i oferta dość szybko znikneła ze sklepów.
7 Najwieksza odporność na scieranie mają farby epoksydowe - przemysłowe.
8 Dobrym rozwiazaniem jest lakier poliuretanowy - dobra udarność i odporność na ścieranie. Nalezy szukać w hurtowniach a nie wsklepach bo to też są lakiery przemysłowe.
9 Namierzyłem farby alkidowe z dodatkiem polimocznika do malowania podłóg betonowych firmy 3V3 trzeba szukać w opisie farby sformułowania: "alkidowo-uretanowe" sa dość dobre.
10 Najważniejszy jest podkład nie musi być twardy ale musi mieć bardzo dobra przyczepność do metalu dlatego czasem nie opłaca się usuwać fabrycznego lakieru ze starej ramy, wystarczy go troczę zmatowić.
Na dziś wystarczy więcej przemyśleń nastepnym razem.
Pozdrawiam T1
Temat malowanie to temat rzeka.
Najpierw kilka wyjaśnień:
1 lakiery alkidowe to olej lniany plus chemiczne modyfikatory - łatwo zarysować ale nie odpryskują.
2 Lakiery chlorokauczukowe to farba alkidowa z dodatkiem specjalnego kauczuku - duzo trudniej zarysować i nie odpryskują
3 Lakiery nitro to nitroceluloza (bawełna strzelnicza) w rozpuszczalniku są beznadziejnie słabe -matowieją od samego patrzenia.
4 Lakiery proszkowe to żywica poliestrowa łatwo topliwa - Bardzo wysoka udarność i odporność na ścieranie.
5 Lakiery na ciężarówki to tzw. lakier polimocznikowy - bardzo bardzo odporny na ścieranie. Wymaga pistoletu dwukomponentowego i specjalnych warunków natrysku - nie dla amatorów ale mozna poprosić w jakiejś firmie co posiada taki agregat. uwaga najczęściej sa to agregaty grubopowłokowe. najłatwiej znaleźć je na Śląsku.
6 Swego czasu widziałem lakiery akrylowe do ogrodzeń z nakładaniem elektrostatycznym. Kupowało się puszka lakieru a pistolet i specjalny generator wypożyczało w sklepie. Problemem były dostepne kolory: czarny, srebrny, ciemnozielony, brazowy. No i oferta dość szybko znikneła ze sklepów.
7 Najwieksza odporność na scieranie mają farby epoksydowe - przemysłowe.
8 Dobrym rozwiazaniem jest lakier poliuretanowy - dobra udarność i odporność na ścieranie. Nalezy szukać w hurtowniach a nie wsklepach bo to też są lakiery przemysłowe.
9 Namierzyłem farby alkidowe z dodatkiem polimocznika do malowania podłóg betonowych firmy 3V3 trzeba szukać w opisie farby sformułowania: "alkidowo-uretanowe" sa dość dobre.
10 Najważniejszy jest podkład nie musi być twardy ale musi mieć bardzo dobra przyczepność do metalu dlatego czasem nie opłaca się usuwać fabrycznego lakieru ze starej ramy, wystarczy go troczę zmatowić.
Na dziś wystarczy więcej przemyśleń nastepnym razem.
Pozdrawiam T1
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz