Jest to pojazd wyposażony w obudowę, karoserię, poprawiającą aerodynamikę, oraz chroniącą rowerzystę przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi.
Spotyka się zarówno modele całkowicie zabudowane, jak i takie, w których głowa, lub górna część ciała rowerzysty, pozostają odsłonięte.
Są to konstrukcje wielośladowe, najczęściej bazę stanowi rower trójkołowy, w układzie tadpole.
Choć spotyka się również pojazdy w układzie delta, jak i czterokołowce.
Są mało wrażliwe na boczny wiatr, co sprawia, że w odróżnieniu do jednośladowych Streamliner'ów, znajdują z powodzeniem zastosowanie, nie tylko w sporcie, ale i w codziennym użytku.
Są bardzo stabilne przy niskich prędkościach, oraz podczas jazdy na wprost, jednak szybkie wchodzenie w zakręty, jeśli nie są wyposażone w system pochylania kół (leaning), może być niebezpieczne.
Trójkołowa konstrukcja, nie wymaga uciążliwego balansowania dużą masą, co często jest wykorzystywane, przez konstruktorów tworzących hybrydy wspomagane napędem elektrycznym.
Na błotnistych i wyboistych drogach, radzą sobie znacznie gorzej, lub wręcz wcale sobie nie radzą.
Ich transport jest kłopotliwy, a i o przechowywaniu w mieszkaniu, możecie zapomnieć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz