sobota, 19 lutego 2011

Middrive


Przekładnia pośrednia.
Spotykana w rowerach wszystkich klas, jednak najbardziej popularna przy LWB.
Najczęściej jest umiejscowiona pod fotelem, a do jej wykonania, zwykle wykorzystuje się tradycyjną mufę z suportem, oraz korbowód z obciętą korbą.


Mechanizm często stosowany z wykorzystaniem przedniej przerzutki, lub tylnej w przypadku zastosowania zębatek z tylnego koła, zamiast korbowodu.
Spotyka się również rozwiązania, w których korba z pedałami i pierwszym łańcuchem, zainstalowana jest z lewej strony roweru (odwrotnie niż w klasycznym rowerze) i połączona z zębatką przekładni, która przez oś przekazuje ruch obrotowy na zębatkę i drugi łańcuch, znajdujący się już po prawej stronie, który napędza koło.

Stosowana najczęściej do zwiększenia przełożeń, i zmniejszenia blatu w przednim korbowodzie, tam gdzie z przyczyn konstrukcyjnych, lub kaprysu konstruktora, nie da się założyć przedniej przerzutki, przy przednim korbowodzie.

Czasem wykorzystywana do przekazania napędu ze wspomagającego silnika elektrycznego, lub spalinowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz